Informacja dla osób niesłyszących, niedosłyszących (głuchych, głuchoniemych, głuchoniewidomych)
Informacja
Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu
dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w porozumiewaniu się -niesłyszących i niedosłyszących (głuchych/głuchoniemych/głuchoniewidomych)
Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu
dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w porozumiewaniu się -niesłyszących i niedosłyszących (głuchych/głuchoniemych/głuchoniewidomych)
Na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. poz. 1696) i ustawy z
dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku
migowym i innych środkach komunikowania się (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) oaz przepisów postępowania administracyjnego Szpital Wielospecjalistyczny im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu informuje
osoby uprawnione o dostępnych środkach komunikacji:
Osoba
uprawniona ma prawo do kontaktu za pomocą dostępnych środków, w szczególności poprzez:
- skorzystanie z usług zawodowego tłumacza języka migowego (polskiego języka migowego [PJM], systemu językowo-migowego [SJM], sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych [SKOGN]);
- korzystanie z poczty elektronicznej; przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS. MMS lub komunikatorów internetowych; komunikację audiowizualną, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych; przesyłanie faxów, listów; strony internetowe;
- udostępnianie przez Szpital informacji w formie pisemnej.
Osoba
uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach ze Szpitalem.
Osoba przybrana to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę
uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzieleniu
jej pomocy w załatwieniu sprawy. Prawo to może być ograniczone wyłącznie ze
względu na zasady określone w przepisach ustawy o ochronie informacji
niejawnych.
W przypadku gdy osoba przybrana lub tłumacz
towarzysząc pacjentowi (osobie uprawnionej) mają dostęp do dotyczącej
pacjenta informacji o stanie zdrowia i
udzielanych świadczeniach zdrowotnych oraz dokumentacji medycznej, pacjent
składa stosowne oświadczenie
upoważniające ich do takiego dostępu.
Zasady
korzystania z usług tłumacza języka migowego
w Szpitalu Wielospecjalistycznym im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu
w Szpitalu Wielospecjalistycznym im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu
Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w
porozumiewaniu się ma prawo skorzystać z
bezpłatnej pomocy osoby pełniącej w Szpitalu funkcję tłumacza języka migowego, w sytuacjach, w których załatwiane są sprawy
indywidualne związane z udzielaniem świadczenia zdrowotnego, jak i
administracyjne.
Tryb planowy
Zgłoszenie chęci skorzystania z usług tłumacza
języka migowego podczas planowej wizyty w Szpitalu, można wnieść pismem lub
emailem, z wykorzystaniem poniższego formularza
zgłoszenia chęci korzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN
Formularz zgłoszenia usługi tłumacza języka migowego do pobrania (19kB)
Wypełniony
formularz zgłoszenia można przekazać:
- pocztą na adres: Szpital Wielospecjalistyczny im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu, Dział Marketingu, ul. Poznańska 97, 88-100 Inowrocław
-
osobiście w Szpitalu – w Dziale Marketingu Szpitala (budynek
administracji,parter), od poniedziałku do piątku (w dni powszednie) w godzinach: 07:00-14:35
- e-mailem: marketing@szpitalino.pl
- faxem: 52 3545 304
Zgłoszenia dokonuje osoba uprawniona (lub jej przedstawiciel ustawowy) lub osoba działająca na podstawie jej upoważnienia, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną datą wizyty w Szpitalu (nie dotyczy to sytuacji nagłych, zagrażających zdrowiu lub życiu).
Po przyjęciu zgłoszenia, Szpital zapewnia osobie
uprawnionej usługę tłumacza w terminie przez nią wskazanym lub z nią
uzgodnionym.
Pracownik Szpitala – Działu Marketingu – kontaktuje
się bezpośrednio z osobą zgłaszającą, w sposób przez nią wskazany,
potwierdzając możliwość realizacji usługi i jednocześnie ustalając sposób jej
realizacji. Ponadto o ustaleniu realizacji usługi w danym terminie (dzień, godzina), informuje
właściwych ze względu na miejsce realizacji
usługi pracowników Szpitala (izby
przyjęć, oddziału, poradni, pracowni,
działu administracji itp.). Osoba
korzystająca z pomocy tłumacza jest przyjmowana wraz tłumaczem w ustalonym
w powyższy sposób terminie.
Tryb nieplanowy
W razie potrzeby skorzystania z usług tłumacza
języka migowego w przypadku nieplanowej
wizyty w Szpitalu/podczas nieplanowanej hospitalizacji (w szczególności w celu
wsparcia komunikacji między pracownikami udzielającymi zdrowotnych a pacjentem
w realizacji prawa pacjenta do informacji, prawa do wyrażenia zgody na
działania medyczne, prawa do dokumentacji), usługi będą realizowane w formie
telefonicznego wezwania tłumacza. Stosownego zgłoszenia do Działu Marketingu
dokonuje lekarz prowadzący.
metryczka
Wytworzył: Kierownik Działu Prawno-Organizacyjnego (4 grudnia 2019)
Opublikował: Małgorzata Machejek (4 grudnia 2019, 13:29:12)
Ostatnia zmiana: Małgorzata Machejek (6 grudnia 2019, 14:24:21)
Zmieniono: Dodanie formularza zgłoszenia usługi tłumacza języka migowego z informacją o przetwarzaniu danych osobowych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 5297